top of page
Hot Air Balloons
ibf1.png

ФОНДАЦИЯ
ИНТЕРАКТИВНА БЪЛГАРИЯ

Подобряваме живота на хората чрез интерактивни технологични решения!

ДЕН 5 – Структуриране и обогатяване на 360° уроци – 14 ноември 2025 г., Виена, Австрия

  • Writer: Interact Foundation
    Interact Foundation
  • Nov 14
  • 3 min read

Въведение и контекст

През ноември 2025 г. Фондация „Интерактив България“ организира учебна мобилност по програма „Еразъм+“ за обучители във Виена, Австрия, в партньорство с местната организация Turorein. Мобилността се провежда в периода 9–20 ноември 2025 г..

Участниците са обучители и специалисти в сферата на образованието, които работят с различни групи обучаеми. Нашата роля като Фондация „Интерактив България“ е да осигурим ясна учебна рамка, практическо съдържание и подкрепяща среда, в която участниците да могат да изпробват нови методи, да грешат безопасно и да се развиват.

Фокусът на мобилността е върху 360° дигитално обучение – използване на реални пространства и ситуации, заснети с 360° камера, за създаване на интерактивни уроци. В хода на програмата обучителите преминават през целия процес: от идея и сценарий, през заснемане и редакция, до тестване с обучаеми и финализиране на готови 360° ресурси.

Мобилността се реализира в рамките на нашата акредитация по програма „Еразъм+“ в сектор ADU и е съфинансирана от Програмата на Европейския съюз „Еразъм+“:

· Код на акредитацията: 2022-1-BG01-KA120-ADU-000111047

· Договор за финансиране: 2025-1-BG01-KA121-ADU-000325118

· Номер на мобилността: 25118-MOBGRP-00001

 

Цели на деня

· Да импортираме и подредим всички 360° сцени в избраната платформа.

· Да обогатим уроците с външни ресурси – карти, видеа, линкове, изображения.

· Да заснемем липсващи кадри и детайли, които допълват историята.

· Да създадем пространство за обмен на креативни идеи между екипите.


Какво се случи през деня

· Структуриране на сцените

Денят започна с импортиране на всички ключови 360° кадри, заснети през предходните дни. Екипите провериха качеството на изображението, хоризонта и техническите параметри, след което подредиха сцените в платформата според изготвените учебни сценарии. Така всеки урок придоби логична последователност, в която обучаемият се движи плавно от сцена към сцена.

· Добавяне на външни ресурси

В следващата фаза обучителите започнаха да обогатяват своите уроци с допълнителни материали – кратки видеоклипове, диаграми, карти, линкове към официални сайтове и изображения, които дават повече контекст. Обсъдихме как да се подбират надеждни източници, как да се цитира коректно и как да се избягва претоварването на обучаемия с твърде много информация в една сцена.

· Допълнителни заснемания („pick-up“ кадри)

Следобед част от екипите се върнаха на терен, за да заснемат липсващи кадри – например по-ясни знаци, детайли от маршрута или кратки пояснителни видеа. Целта беше да се затворят всички „дупки“ в историята, така че обучаемият да има ясна визуална нишка и да не се губи в средата на урока.

· Обмен на креативни идеи

В края на деня организирахме малък „пазар на идеи“ – всяка група представи по един елемент от своя урок, с който се гордее (например нестандартна навигация, интересен начин за представяне на информация или оригинален подход към сценария). Останалите задаваха въпроси и споделяха как подобни решения могат да бъдат адаптирани и в техните проекти.


Резултати и ефект

В края на Ден 5:

· Всеки урок имаше ясна структура – сцените бяха подредени и логически свързани.

· 360° съдържанието беше обогатено с външни ресурси, които дават допълнителни обяснения и контекст.

· Голям част от липсващите детайли бяха запълнени с целеви допълнителни заснемания.

· Участниците получиха нови идеи и вдъхновение от решенията на останалите екипи.

Така Ден 5 превърна отделните сцени и кадри в по-цялостни учебни пътеки, готови за следващата стъпка – тестване с реални обучаеми.


Перспектива и следващи стъпки

След като структурата и съдържанието са на място, следващите дни ще бъдат посветени на езика, културния контекст и потребителските тестове. Екипите ще адаптират текстовете към различни нива на езикова компетентност, ще проверят как уроците се възприемат на различни устройства и ще започнат да наблюдават реалното поведение на обучаемите в 360° среда.


Бележка по „Еразъм+“

Този обучителен ден е съфинансиран от Програмата на Европейския съюз „Еразъм+“ в рамките на:

· Код на акредитацията: 2022-1-BG01-KA120-ADU-000111047

· Договор за финансиране: 2025-1-BG01-KA121-ADU-000325118

· Номер на мобилността: 25118-MOBGRP-00001

Съдържанието на тази публикация отразява единствено вижданията на Фондация „Интерактив България“ и авторите; Европейската комисия и Националната агенция не носят отговорност за каквато и да е употреба на съдържащата се в нея информация.



ree

Comments


bottom of page